RESULTAT


















Kolla mejlkorgen efter alternativ

2020-07-10
I dagarna har vi mejlat alla som var anmälda till årets lopp och erbjudit två alternativ inför nästa år. Dubbelkolla att mejlet inte hamnat i skräpkorgen. Så får vi reda på hur du vill göra.

Spring med oss på Kungsholmen!

2020-07-09
Vi kan inte arrangera KfS Kungsholmen Runt i år. Men vi kan springa runt med banans gång- och cykelvägar i mindre grupper. De kommande söndagarna erbjuder vi det med farthållares hjälp. Givetvis kostar det ingenting.  Läs mer »

Inget KfS Kungsholmen Runt i år

2020-07-04
In i det längsta har vi hoppats på att kunna arrangera KfS Kungsholmen Runt i år. Efter en lång beslutsprocess har vi kommit fram till att tävlingen inte kommer att kunna hållas i någon form eller på ett datum som vi anser vara tillfredsställande.  Läs mer »

Ny information om KfS Kungsholmen Runt 2020

2020-06-26
Vi återkommer med uppdaterad information om årets upplaga under vecka 27.

Inget lopp 9 maj, men väl senare i år

2020-05-08
I morgon, lördag 9 maj, skulle vi ha arrangerat den 40:e upplagan av KfS Kungsholmen Runt. Tyvärr har det blivit helt omöjligt, av kända skäl. Vi tänker arrangera ordinarie KfS Kungsholmen Runt senare i år. Alla anmälningar kvarstår och kommer att kunna nyttjas då. Vi hoppas att så många som möjligt tar tillfället i akt att springa en mil eller två på hemmaplan, eller varför inte på den bana som sträcker sig på gångvägarna intill vår tävlingsbana? Det verkar bli idealiska förhållanden!  Läs mer »

Spring KfS Kungsholmen Runt under hela veckan!

2020-05-04
På lördag skulle vi ha firat KfS Kungsholmen Runts 40-årskalas tillsammans med er. Tusentals och åter tusentals av er. Det har vi fått skjuta upp tills vi får och kan träffas igen. Låt oss i stället fira hela veckan lång med att springa runt Kungsholmen. Vi har skapat ett segment som följer KfS Kungsholmen Runts tävlingsbana, men som går på säkra vägar dvs bara på gångstråk, nu när vi inte kan stänga av trafiken.  Läs mer »

KfS Kungsholmen Runt skjuts upp

2020-04-02
Med fem veckor kvar till det datum då vi hade planerat att arrangera KfS Kungsholmen Runt tvingas vi konstatera att det inte längre finns några realistiska förutsättningar att hålla tävlingen den 9 maj. Vi skjuter därför upp KfS Kungsholmen Runt, men väljer att inte slå fast det nya datumet. Vår avsikt är att arrangera så tidigt som samhällsläget gör det möjligt och vi har resurserna att genomföra det. Vi kan lika lite som någon annan idag bedöma exakt när det kan ske.  Läs mer »

KfS Kungsholmen Runt är INTE inställt

2020-03-12 17:30:12
Vi arbetar vidare med att arrangera KfS Kungsholmen Runts alla lopp, lördag 9 maj. Under rådande förbud mot sammanslutningar med över 500 deltagare kan vi inte genomföra dem, men det är nästan två månader till tävlingsdatumet. Vi kalkylerar med att klok hantering av situationen ska innebära att restriktionerna kommer att lättas.  Läs mer »

Alla träning nu på mejlen

2020-03-01
Tio veckor fram till KfS Kungsholmen Runt den 9 maj! Alla återstående träningsskisser kommer att mejlas ut. Givetvis utan kostnad. Du får dem genom att anmäla dig här.

Gratis seminarium: Så kommer du igång med träningen!

2020-02-25
I morgon onsdag (26 februari, kl 18.00) bjuder Saucony WeWhoRun Club Kungsholmen på ett seminarium. Hur kommer man igång med träningen? Och hur gör man för att inte sluta? Hur gör man bra löparskor? Kom till GiH (Lidingövägen 1) så ger vi er svaren!  Läs mer »

Åttonde veckan för Milen på 60 minuter

2020-02-24
Den här veckan kastar vi om träningarna i vår skiss. Men givetvis kan du förlägga träningen på vilka dagar som du vill med brasklappen att de inte får ligga för tätt på varandra. Kroppen måste hinna återhämta sig mellan passen. Det är därför inte lyckat att till exempel klämma in all träning under helgen.  Läs mer »

Åttonde veckan för Milen på 50 minuter/Halvmaran på två timmar

2020-02-24
Efter sju veckor där vi långsamt har ökat omfattningen på tre grundpass skiftar vi fokus. Vi arbetar fortfarande med progression, men sänker fart och antal på repetitionerna i intervallpasset till förmån för längre sekvenser.  Läs mer »

Åttonde veckans träning för att Klara Loppet

2020-02-24
Märker du att du orkar mer och mer? Vi lägger på några minuter här och några minuter där. På hela veckan får du nu ihop över två och en halv timmars träning!  Läs mer »

Åttonde veckan för Milen på 40 minuter/Halvmaran på 90 minuter

2020-02-24
Efter sju veckor där vi långsamt har ökat omfattningen på tre grundpass skiftar vi fokus. Vi arbetar fortfarande med progression, men sänker fart och antal på repetitionerna i intervallpasset till förmån för längre sekvenser.  Läs mer »

Sjunde veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-02-16
Dags för tipsen till sjunde veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har fyra olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två timmar på halvmaran samt ett för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Sjätte veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-02-10
Här kommer tipsen till sjätte veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har fyra olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två timmar på halvmaran samt ett för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Femte veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-02-02
Här ger vi tips på hur du kan börja din träning mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har fyra olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två timmar på halvmaran samt ett för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Fjärde veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-01-26
Fjärde veckans tips på hur du kan börja din träning mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har fyra olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två timmar på halvmaran samt ett för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Tredje veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-01-20
Här ger vi tips på hur du kan börja din träning mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har fyra olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två timmar på halvmaran samt ett för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Andra veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-01-13
Vi fortsätter med våra tips på hur du kan träna mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två timmar på halvmaran samt för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Så tränar du för att springa milen på KfS Kungsholmen Runt

2020-01-05
Låt inte dina nyårslöften självdö. Vi lotsar dig genom 18 veckors träning fram till dina mål, oavsett om det handlar om att springa milen så fort som möjligt eller att ta sig runt sträckan. Njut av att springa runt Kungsholmen i allt bättre form!  Läs mer »

Kom igång med den första veckans träning mot KfS Kungsholmen Runt

2020-01-05
Här ger vi tips på hur du kan börja din träning mot KfS Kungsholmen Runt, 9 maj. Vi har fyra olika nivåer, från 40 till 60 minuter på milen, 90 minuter eller två tmmar på halvmaran samt ett för er som vill komma runt sträckorna utan tidsstress.  Läs mer »

Så tränar du för att springa halvmaran på KfS Kungsholmen Runt

2020-01-05
Låt inte dina nyårslöften självdö. Vi lotsar dig genom 18 veckors träning fram till dina mål, oavsett om det handlar om att springa halvmaran så fort som möjligt eller att ta sig runt sträckan. Njut av att springa runt Kungsholmen i allt bättre form!  Läs mer »

Fler nyheter »